Novosti

Suradnjom s građanima do uspješnog kraja plinofikacije

Objavljeno: 27.04.2020.

Na početku sezone grijanje 5.300 od ukupno 11.000 mogućih korisnika s područja grada Pule već je priključeno na novu plinsku mrežu te koristi znatno jeftiniji energent – prirodni plin. Nastavak plinofikacije pulskih gradskih četvrti ne staje ovdje već se nastavlja dalje, a tim povodom je direktor Plinare Dean Kocijančić u intervjuu za Glas Istre ponovno nastojao pojasniti sva prava i obveza građana i Plinare kako bi se izbjegnuli eventualni problemi i čitav proces se uspješno priveo kraju.

Kocijančić je tako istaknuo da većina problema, prije svega, nastaje zbog nepravovremene reakcije prvenstveno upravitelja zgrada koji su zaduženi za informiranje suvlasnika zgrada. Naime, prije uplinjavanja zgrada treba pregledati cijevi i zamijeniti plinske instalacije gdje je potrebno, za što su zadužene ovlaštene tvrtke koje stanari, u dogovoru s upraviteljima, sami angažiraju i financiraju.

- Mi smo ljetos poslali svim upraviteljima obavijest o planu radova i terminima isključivanja zgrada te ih zatražili da sami predlože kada bi kojoj zgradi odgovaralo da je isključimo, u dogovoru sa stanarima. Na žalost, možda zbog godišnjih odmora, dobili smo odgovor samo od jednog. Nije nam tako ni javljeno kada bi kome odgovaralo da ih se isključi pa da im eventualno predložimo rok za isključenje, što se isto može barem na mjesec ili dva, rekao je direktor Kocijančić.

Jedan od problema na koji su ukazali stanari je i činjenica da za period dok nemaju prirodni plin računi i dalje stižu. Direktor Kocijančić kaže da je riječ o iznosu fiksne n+naknade za obračunsko mjerno mjesto od 16,50 kun plus PDV ili u konačnici oko 20 kuna.

- Ta se naknada plaća po zakonu nevisno da li se plin troši ili ne, sve dok je potrošač ugovorno vezan s Plinarom. Potrošači imaju mogućnost privremeno se odjaviti onog trena kada isključimo zgradu, a kad dobiju prirodni plin ponovno i prijaviti te sklopiti novi ugovor, što ih ništa ne košta, kaže direktor.
Obveza stanara je, dodao je dean Kocijančić, da, kada dobiju obavijest, pozovu dimnjačare i ispitaju dimovode. Time su si riješili 70 posto posla. Potvrda o ispravnosti vrijedi godinu dana.

- Najveći problem s dimnjacima je u tome što su se s godinama postrožili i pravilnici. Imamo primjera u Puli da je u zgradi čak devet stanova spojeno na jedan dimnjak, dok po sadašnjim pravilnicima mogu biti tri, iznimno pet, kaže Kocijančić i pojašnjava da su investicije nužne kod dimnjaka u pravilu i najveće pa je to u nekim zgradama i glavna kočnica za spajanje na prirodni plin. O samim stanarima i ovisi koliko će vremena proći od trenutka isključivanja do novog uplinjavanja jer nakon što stanari provjere dimovode Plinara odspoji zgradu s gradskog plina, a stanari putem ovlaštenih izvođača moraju potom pregledati instalacije.

- Cilj nam je što prije dovršiti proces plinofikacije da stanari ne bi ostajali bez opskrbe plinom, zbog kvarova i dotrajalosti postrojenja za gradski plin. Naime, plinosprema i glavni plinovod stari su čak sto godina, a postrojenje je građeno 1968. godine i umjesto planiranih 15, radi već 44 godine i to s duplo većim kapacitetom nego što je projektirano.

Kada bi došlo do kvara, veliki dio stanara ostao bi bez plina, a u tom slučaju ne bi mogli dovoljno brzo osigurati svima spajanje na prirodni plin. Iako želimo spriječiti takve situacije, radimo planski i sporije upravo zato da damo stanarima da sve odrade onda kad im odgovara. No, idealni tajming ne postoji jer se uvijek nađe netko kome vrijeme ne odgovara ili nema novaca. Naravno, ima i onih koji i ne žele prirodni plin već su zatražili da dok ima gradskog budu u mreži, a poslije će se snaći s drugim energentom, istaknuo je direktor Plinare.

U razgovoru je ponovno naznačio da je Plinari u interesu što većem broju domaćinstava priključiti plin, ali ne prije nego što provjere da su zgrade odradile sve što su trebale, da imaju sve potvrde o ispravnosti i da je uplinjavanje sigurno.

- Zapravo, zbog sigurnosti građana se sve i radi polako i detaljno, iako mnogi zbog toga negoduju. Ali kad se nešto dogodi onda svi postavljaju pitanje tko je odgovoran. Plinara će i nakon što dobiju prirodni plin sve zgrade koje imaju instalaciju stariju od 30 godina kontrolirati ubuduće svake četiri godine, a zgrade s novim instalacijama, po zakonu, svakih deset godina, objasnio je Kocijančić.

Ključno u čitavoj priči oko plinofikacije da se stanari i upravitelji informiraju što sa svoje strane moraju poduzeti kako bi na sigura način i u najkraćem mogućem roku opskrba prirodnim plinom došla i do njihovih stanova i kuća.

Plinara je o tome u više navrata obavještavala i medije i građane ,a svi kojima možda nedostaju pojedine informacije, uvijek ih mogu potražiti na broju Plinare 052 534 944 ili na našoj internet stranici Plinara.hr.

Povratak na novosti